Tässä blogissa puhutaan yrittäjyydestä, myynnistä ja tuotemarkkinoinnista, tarkemmin sanoen positioinnista, arvolupauksista, sekä tuoteviestinnästä. #positioning #product marketing #messaging
Kaksiosaisen blogisarjan ensimmäisessä osassa puhutaan yleisistä virheistä, joita myyjän palkkauksessa tehdään.
Lue tekstiBlogisarja toisessa osassa katsotaan tilannetta, jossa hyvä myyjä on saatu taloon. Miten voit auttaa häntä tekemään työnsä mahdollisimman hyvin?
Lue tekstiTässä tekstissä käydään läpi vaiheita, jotka johtivat Emproven syntyyn, sekä oppeja ja haasteita ja katsotaan, mitä lähitulevaisuudessa tavoitellaan.
Lue tekstiTässä tekstissä näet, millaisia arvolupauksia yritykset ovat kirjoittaneet etusivulle ja mitä virheitä sinun kannattaa välttää arvolupausta kirjoittaessasi.
Lue tekstiEnnen kuin voidaan puhua positioinnin hyödyistä ja siitä, miten se ratkaisee myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen ongelmia, täytyy puhua siitä, mitä on heikko positiointi, ja mitä ongelmia siitä seuraa.
Lue tekstiTuotemarkkinointi on Suomessa vielä suhteellisen tuntematon käsite. Tämän tekstin luettuasi ymmärrät, mitä tuotemarkkinoija tekee ja miten tuotemarkkinointi voi auttaa sinun yritystäsi.
Lue tekstiTässä tekstissä käydään lyhyesti läpi muutama varteenotettava myynnin ja markkinoinnin työkalu, jotka ovat pienemmällekin budjetille järkeviä.
Lue tekstiYrityksen Go-To-Market strategian on muututtava yrityksen elinkaaren ja kasvun mukana. Missä vaiheessa sinun yrityksesi on, kun puhutaan eri vaiheisista GTM-strategioista?
Lue tekstiMikään yritys ei ole olemassa ilman asiakkaita. Eikä juuri kukaan yritys ole sellaisessa asemassa, ettei heillä olisi ollenkaan kilpailua. Tässä tekstissä käydään läpi, miten tehdä kilpailija-analyysi, joka auttaa kilpailutilanteen ymmärtämisessä.
Lue tekstiTiedätkö sinä, mihin asiakkaasi vertaavat sinua? Keneltä he ostavat, jos he eivät osta sinulta? Miten sinä asetut markkinalle verrattuna kilpailijoihisi? Mikä tekee sinusta ainutlaatuisen? Positioinnin tarkoituksena on tuoda vastaus esimerkiksi näihin kysymyksiin.
Lue tekstiGo-To-Market Strategia (GTM) ja markkinointistrategia mielletään monesti samana asiana ja niistä puhutaan ristiin. Asia ei kuitenkaan ole ihan näin. Tässä tekstissä kerrotaan näiden kahden strategian erot konkreettisten esimerkkien avulla.
Lue tekstiKaiken mölyn keskeltä kohdeyleisön eteen pääseminen ei ole koskaan ollut vaikeampaa. Miten markkinointia kannattaa ajatella vuonna 2024 ja eteenpäin?
Lue tekstiTässä Notion-sivussa saat konkreettisia vinkkejä kilpailija-analyysin tekoon sekä tapoja testata omia viestejä ➡️ sekä tietysti, keinot parantaa niitä.